A lóútlevél hatósági bizonyítvány, mely az állat azonosítására, irányítási intézkedések megtételére való alkalmasságának és állat-egészségügyi forgalomképességének igazolására szolgál, és tartalmazza a tulajdonos adatait is. A lóútlevél tartalmazza továbbá a használathoz szükséges utasításokat, és az útlevelet kiadó illetékes hatóság adatait.
A lóútlevélben fel kell tüntetni:
- a tulajdonos, vagy helyette eljáró személy nevét;
- a ló azonosító számát, amely az egyed azonosítására és nyilvántartására szolgáló, a csikó/ló bélyegzését kódolva tartalmazó, a LÓINFORM által kiadott tizenegy jegyű betű és számkombináció;
- az azonosság-ellenőrzés nyilvántartását (a lóféle azonosságának ellenőrzését az illetékes hatóság köteles feljegyezni, amennyiben a törvények és előírások ezt megkívánják);
- minden oltás igazolását;
- a laboratóriumi egészségügyi vizsgálatok eredményei (a fertőző betegségek kimutatására szolgáló összes vizsgálat eredményét fel kell jegyezni) ;
A lóútlevél tartalmazhat egészségügyi alapkövetelményeket is, azon betegségek felsorolását, amelyeket az egészségügyi bizonyítványon fel kell tüntetni.
A Lóútlevelet 2003. július 1-jétől lehet kiváltani. 2004. május 1-jétől az 1998. január 1. után született lovakra, illetve minden olyan lóra, amelyet hajtanak vagy szállítanak, 2005. július 1-jét követően pedig minden lóra kötelező kiváltani.
A lóútlevél kiváltása
Lóútlevél igénylő lapon kell benyújtani az OMMI címére (1024 Budapest, Keleti Károly u. 24.). A lóútlevelet az OMMI adja ki a ló Egységes Nyilvántartási és Azonosító Rendszer (ENAR) adatbázisából. Kiváltása nemcsak azok számára szükséges, akik EU-tagországokba akarják állataikat vinni. A dokumentum nélkül nem hagyhatja el a ló telephelyét, nem lehet vágóhídra vinni.
A ló útlevél kiadásához szükséges a ló azonosító száma, valamint származási adatainak felvétele, tartós megjelölésének (bélyegzés) elvégzése és ezen adatok igazolása.
Információk = LÓINFORM- Lótenyésztési Információs Rendszer.
Hatóság = az OMMI és az MLLSZ.
Forrás: Magyarország.hu |